New Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van Frans Zwaanswijk - WaarBenJij.nu New Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van Frans Zwaanswijk - WaarBenJij.nu

New Delhi

Door: Frans2

Blijf op de hoogte en volg Frans

24 Januari 2014 | India, New Delhi

24-01-2014 New Delhi, Vanochtend niet al te fris opgestaan, slecht geslapen, hoesten gaat maar niet over, mijn luchtwegen zijn zwaar geiriteerd van alle vervuiling die ik tijdens mijn reis heb moeten in ademen, niet echt gezond dus. Waar ik ook was, overal was de lucht zwaar vervuild van uitlaatgassen en weet ik veel wat nog meer, zit ik net rustig te ontbijten, met uitzicht op de steeg waar het hotel is gevestigd, voor ons een steeg, voor hier misschien een boulevard, komt er een of ander vehicle voor de deur van het hotel, waar je op uitkijkt tijdens het ontbijt, gaat daar zijn kar met vuilnis ter plekke controleren sorteren, ook wordt nieuwe vuiligheid van het hotel er boven op gegooid, en er is niemand die denkt dat de gasten dit niet echt smakelijk vinden, denken is schijnbaar hier een luxe wat aan een enkeling is gegeven, tja en als je dan al die mensen voorbij ziet lopen, de een ziet er nog beroerder uit dan de ander, allemaal broodmager, met lappen om zich heen wat kleding moet voorstellen, dan vraag ik me af; waarom moet dat zo. Waarom is er in al die tijd dat ik India ken, niets veranderd, elke ochtend zie je groepen kinderen met het zelfde uniform, waarschijlijk naar school gaan, ook meisjes, wat is hun toekomst? Waarom is er nog steeds zo’n vervuiling op de straten, open riool, honden die je overal ziet en ook worden er veel dood gereden, de kadavers zie je liggen, en niemand die er wat aan doet, hoe kan je als inwoner zo leven, ben je zo afgestompt dat je dat niet meer ziet, onvoorstelbaar hoe dat leeft, de gemiddelde leeftijd is dan ook tussen de 55 en 60 jaar zag ik op internet, uitzonderingen daar gelaten. Zoals ik al eerder vermelde, elke dag weer zie je al die mannen met elkaar OH op hun hurken, of in groepen staan, hebben ze het over politiek wat doen ze en praten ze over, wij hebben daar geen tijd voor. Ga zo even rondneuzen hier, als ik tenminste niet van de weg wordt gereden, dat kan haast niet, want ze toeteren iedereen van de weg, de hele dag toeteren, ik zie wel hoe het loopt. Tot dan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Wereldreis

Lekker rondreizen

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2014

New Delhi/Amsterdam

24 Januari 2014

New Delhi

23 Januari 2014

New Delhi

22 Januari 2014

Taj Mahal/ New Dehlhi

21 Januari 2014

New Delhi/Jaipur
Frans

Actief sinds 11 Nov. 2013
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 15676

Voorgaande reizen:

08 December 2013 - 26 Januari 2014

Wereldreis

Landen bezocht: